Авто на іноземних номерах незабаром можуть стати рідкістю в нашій країні, і справа не у штрафах.
Власники “євроблях” ризикують найближчим часом стати стати нев’їзними в ЄС і отримати штрафи на чималі суми.
Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив журналіст Євгеній Плинський, пише Політик посилаючись на Знай.
За його словами, почалося все зі спільного розслідування Посольства Литви в Україні та місцевої влади. Розглядалися переважно схеми перевезення таких машин.
“Виявляється, фуфлижні довіреності за якими наші “щасливчики” їздять по Україні, можуть принести їм великі проблеми. Якщо ти згідно з довіреністю заявляєш, що працюєш на литовську компанію, то зобов’язаний мати трудовий договір з цією компанією зареєстрований на біржі праці Литви. А оформити ти його можеш, якщо тільки маєш дозвіл від влади на роботу в Литві за який потрібно платити до 150 євро щорічно. У кого є ці документи? Правильно, ні у кого”, – підкреслив Плинський.
В чому суть порушення? На думку журналіста, все базується на європейському законодавстві. В ЄС передбачена у таких випадках негайна депортація, а також заборона на в’їзд до погашення штрафів, які влада Литви вже за лічені дні почне виписувати заради наповнення своєї казни.
“Думаю не довго залишилося чекати. Наше МЗС цьому вже сприяє. До речі, думаю, з Польщею таже схема може бути”, – підсумував Плинський.
Євробляхи в Україні та ЄС
За 2,5 роки ДФС виписала штрафів на рекордну суму за часи Незалежності – 205,6 мільйона гривень, всі вони – водіям авто на іноземних номерах. Причиною є порушення митного законодавства, бо водії перевищили дозволені терміни транзиту та тимчасового ввезення таких машин.
За неофіційною інформацією, кількість автомобілів на “єврономерах” в Україні перевищує півтора мільйона. Вживані авто переганяють практично з усієї Європи до Польщі, Латвії та Литви. Якщо загалом у зоні Євросоюзу середній вік авто 10,7 року, то в цих трьох країнах – 16-17 років.
Кількість євроблях в Україні: офіційні дані
Коштують вони відносно дешево, що приваблює українських покупців. Крім того, деякі фірми намагаються уникнути сплати податків всередині Євросоюзу. Представники латвійської Асоціації автоторговців зазначають, що взагалі 80% вживаних авто в Латвії продаються нелегально. Їх купують в Німеччині, а потім продають від імені фіктивних підприємств, не сплачуючи податок на додану вартість.
Не так давно Служба державних доходів Латвії виявила кілька схем торгівлі автомобілями через великий інтернет-портал без сплати податків і закрила його. За однією з найбільших схем виявлено близько 700 випадків продажу автомашин, збиток від якої в податковій сфері склав приблизно 500 тисяч євро.
Улюблені іноземні машини українських водіїв
Користуватись старим автомобілем в Європі дорожче, ніж придбати новий. З кожним роком екологічний податок для такої машини буде все більшим, як і страхування, без якого неможливо використовувати авто.
В Німеччині одні з найвищих екологічних податків. Близько 1,5-2 тисячі євро на рік може обійтися користування старою автівкою. В Чехії машину, старшу за 8 років, можна ввезти тільки з інших країн ЄС.
Дивіться: Як вирішили проблему євроблях в Грузії?
Be First to Comment