Росія перейшла до нової тактики боротьби проти України і застосовує її в акваторії Азовського моря.
Росія вже почала використовувати Керченську протоку для нанесення шкоди Україні, а Кримський міст виявився лише початком, каже голова наглядової ради фонду “Майдан закордонних справ” Андрій Клименко, пише Газета. “Сьогодні ми маємо три етапи, на яких зупиняють суда, які йдуть до Маріуполя або Бердянську. Спочатку вони чекають дозволу на прохід через Керченську протоку в Азовське море. Відразу наголошу, що Керченська протока – це вулиця з одностороннім рухом, тобто двостороннього руху там немає: якщо з Азовського в Чорне море йде караван, то всі, кому треба в Азовське море, чекають. Звичайне час очікування при нормальній погоді становив 2-3 години”, – розповів Клименко.
“Далі – етап номер два, затримання в морі. З’являється катер або корабель берегової охорони, прикордонної служби ФСБ Росії, вимагає зупинитися, на борт судна піднімається партія, проводить свої заходи. В середньому це триває 2-3 години. Є такі “щасливчики”, яких зупиняють для перевірки вдруге, вже по дорозі назад. І нарешті після всього цього судно з вантажем потрапляє на етап номер три – це якірна стоянка в Азовському морі перед отриманням дозволу на прохід Керченською протокою у Чорне море”, – додав він.
На виході з Азовського моря сумарна втрата часу кораблями в липні становить 2800 годин, удвічі більше, ніж на вході.
Середня затримка – 45 годин (на вході – 25). Разом з тим в третій декаді місяця затримка сягає 70 годин, тобто три доби.
Сума ж збитків може коливатися від $10 до $50 тис. на добу.
“Головний економічний сенс цієї блокади вирішується не під час затримання в морі, а коли судно з вантажем на 3-5 днів потрапляє на якірну стоянку перед Керченською протокою. У середньому воно стоїть на вході одну добу, потім ще 3-4 доби – на виході , отже, втрачає 5-6 днів. Ці цифри показують, що росіяни все більше обертають той ключик, який виявився в їх руках після окупації Криму і захоплення контролю над Керченською протокою”, – підсумував Клименко.
Be First to Comment